Od 26. 5. do 1. 6. 2024 smo opravljale Senčenje na delovnem mestu v okviru projekta Erasmus+ na srednji šoli GIMNAZIJSKI KOLEGIJ »KRALJICA JELENA« v Splitu na Hrvaškem.
Delo se je začelo na srečanju z našimi gostitelji Erasmus+ Hrvaška, na katerem nam je hrvaška koordinatorica za naš projekt predstavila program in cilje dela za celotni teden. Naše delo se je nadaljevalo na šoli gostiteljici Gimnazijski kolegij »Kraljica Jelena« V Splitu, kjer smo se najprej srečali z vodstvom šole. Predstavili so nam program dela na šoli. Z ustanoviteljem šole, ravnateljico šole in drugim vodstvenim kadrom smo spregovorili in primerjali delo na šoli gostiteljici ter III. gimnaziji Maribor. V pogovoru z gostitelji smo ugotovili, da poteka delo z dijaki in njihovo izobraževanje na obeh šolah podobno. Razlika je v velikosti šol, saj obiskuje šolo gostiteljico samo cca. 200 dijakov in dijakinj, gimnazijski program se izvaja od 1. do 4. letnika. Dijake tudi pripravljajo na maturo, ki jo na Hrvaškem izpeljejo podobno kot v Sloveniji.
Po pogovoru smo obiskale pouk biologije, tematika učne ure je bil zdrav način življenja. Pouk je potekal v skupini cca. 15 dijakov. Dijaki so tudi zavzeto sodelovali s profesorico biologije pri oblikovanju zaključkov ob koncu učne ure. Pouk je bil izpeljan frontalno, s pogovorom in ob uporabi IKT tehnologije in učbenikov.
Obiskale smo pouk kemije – maturitetne skupine, v kateri so bili samo 4 dijaki in dijakinje. Pouk je potekal zelo sodelovalno med profesorico in dijaki. Učna tema je bila esterifikacija. Pouk je bil izpeljan frontalno, s pogovorom in ob uporabi učbenikov in aktivni udeležbi dijakov pri reševanju problemsko zastavljenih nalog.
Ure senčenja smo opravile tudi pri pouku kemije v 2.letniku. Učna tema je bila Koligativne lastnosti raztopin – osmotski tlak, ki je naš učni načrt ne vključuje. Pouk je bil izpeljan frontalno, s pogovorom in ob uporabi učbenikov in aktivni udeležbi dijakov pri reševanju problemsko zastavljenih nalog. Profesorica je dijake motivirala za reševanje naloge tako, da je prvemu, ki bo pravilno rešil zastavljeno nalogo, zapisala odlično oceno v redovalnico. Ugotovili smo, da poteka delo pri pouku podobno kot na naši gimnaziji, učna snov je dokaj enaka. Presenetilo nas je samo, da na šoli nimajo laboratorija za naravoslovne predmete – biologijo, kemijo, fiziko. Prav tako laboratorijsko delo dijakov ni vključeno v maturitetni izpit, kot v Sloveniji, kjer tudi predstavlja 20% končne ocene pri izpitu. Dijakov je v razredih v šoli gostiteljici manj kot na naši šoli. Pri urah, na katerih smo bile prisotne, so bili dijaki zelo aktivni, veliko so spraševali med razlago nove učne snovi in tudi aktivno sodelovali pri reševanju nalog. Delo učiteljev je potekalo preko frontalne razlage ob power point projekcijah oz. pred tablo in z uporabo učnega gradiva.
Zadnji dan našega projekta smo se udeležile slavnostne podelitve certifikatov, ki potekala v prostorih Erasmus+ Hrvaška. V popoldanske času so nas gostitelji peljali na ogled mesta Trogir in nam razkazali njegove znamenitosti.

Naše mnenje o senčenju na delovnem mestu:
Senčenje na delovnem mestu priporočamo vsem sodelavkam in sodelavcem na III. gimnaziji Maribor. V mobilnosti smo pridobile dragocene strokovne in življenjske izkušnje. V spominu nam bo ostala je neizmerna gostoljubnost in prijaznost gostiteljev, njihova srčnost in pripravljenost deliti svoje izkušnje z nami. Dogovorili smo se, da jih bomo, če bo le mogoče, povabili na našo šolo, da tudi oni spoznajo podobnosti in razlike med našima šolama in šolskima sistemoma.

Simona Pečnik Posel, prof., Ana Hartman, prof. in Tamara Šiško, prof.