Od ponedeljka, 31. marca, do petka, 4. aprila 2025, je naša šola gostila osem dijakov in tri učiteljice iz Italije, natančneje s Sardinije, iz mesta Siniscola. Dijaki, ki so prišli k nam na mobilnost, obiskujejo tehniške programe na šoli ITCG. V skupinski mobilnosti je sodelovalo tudi naših 10 dijakinj 1. letnika programa predšolska vzgoja in dve učiteljici.

Prvi dan jih je ob prihodu najprej pozdravila ga. ravnateljica, nakar je sledila dejavnost, kjer so se dijaki spoznavali preko skupinskih iger in aktivnosti za razbijanje ledu. Po prvi dejavnosti so naše dijakinje popeljale goste po Mariboru in jim predstavile znamenitosti. Sledilo je kosilo, ogled šole in nato delavnica, ki so jo izvajali dijaki in mentorji iz Zeliščarskega krožka. Dijaki so spoznali, kako pripraviti zeliščne čaje, piškote in naravna mila z uporabo rastlin, pridelanih v šolskem zeliščnem vrtu.

Drug dan so se vsi udeleženci odpravili na strokovno ekskurzijo v Prlekijo. Najprej so se ustavili v Duo centru Veržej, kjer so sodelovali v treh delavnicah z rokodelci. Rokodelci so jim predstavili rokodelske panoge, vsak udeleženec pa je izdelal tri preproste rokodelske izdelke (glineno skledico, pleteni srček iz slame in ptička iz ličja). Po delavnicah so si ogledali Babičev mlin, katerega največja posebnost je zunanje vodno kolo, nameščeno na dveh čolnih, katero poganja stroj za mletje, ki je v zgradbi na kopnem. Sledil je ogled Čebelarskega muzeja Tigeli, kjer so si ogledali najstarejši čebelnjak, panje s čebelami in se seznanili, katere izdelke lahko vse naredimo iz medu. Vsi udeleženci so se razveselili tudi degustacije različnih medov. Na koncu je sledilo kosilo v Ljutomeru ter ogled mesta Ljutomer in njegovih znamenitosti.

Tretji dan so se udeleženci najprej odpravili v storitveno in invalidsko podjetje OZARA. Tam je sledila delavnica šivanja obeskov srčkov, katere so na postajah vodili njihovi zaposleni in udeleženci programa Socialne vključenosti. Kljub temu, da je kar nekaj dijakov prvič držalo v rokah iglo, so vsi zašili najmanj dva srčka, saj so jih njihovi »mentorji« spodbujali in jim pomagali. Po vrnitvi v šolo je sledilo kosilu in nato že nova delavnica, mokro polstenje volne. Prav vsi udeleženci so si sami izdelali košarico iz volne in se ob tem zelo zabavali, saj je za izdelavo potrebno veliko miljenja, masiranja in ožemanja volne.

V četrtek je sledila ekskurzija na Bled, kjer so se s pletnami odpravili na ogled Blejskega otoka. Nato je sledil še ogled glavnega mesta Ljubljana, ki se je končal na Ljubljanskem gradu.

V petek je bila na urniku delavnica, kjer so učitelji glasbe in plesa skupaj z izbranimi dijakinjami predstavili ljudske in slovenske narodno zabavne pesmi ter ljudske plese. Gostje se v petju niso preizkusili, so se pa naučili kar nekaj ljudskih plesov. Sledila je evalvacija mobilnosti, ga. ravnateljica je podelila certifikate in po kosilu so se vsi udeleženci odpravili še v WOOP. Tam so preživeli zadnji dve uri skupnega druženja ter si pomahali v slovo z obljubo, da se oktobra ponovno srečajo. A tokrat na Sardiniji, v Siniscoli.

Prav vsi dijaki so skozi mobilnost:

  • razvijali komunikacijske veščine in krepili medkulturne kompetence,
  • usvajali nova znanja po načelu »učenja z delom«,
  • inkluzivnost udejanjali v praksi s sodelovanjem z osebami s posebnimi potrebami ter tako razvijali spoštovanje in strpnost do raznolikosti,
  • spoznavali trajnostne prakse za ustvarjanje vsakodnevnih pripomočkov, pri tem pa izboljševali svojo ročno spretnost in uporabljali naravne materiale,
  • se naučili spoštovati kulturno raznolikost in ceniti različne tradicije ter kulture skozi praktične aktivnosti, ki vključujejo medosebne veščine in neverbalno komunikacijo.

Barbara Špilak, prof. in Patricija Kosar, prof.